Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa na łącznice Jedlicze - Szebnie. W końcu szybciej w Bieszczady

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest umowa na łącznice Jedlicze - Szebnie. W końcu szybciej w Bieszczady
Wiz. PKP PLK, Kamil CzerwWizualizacja wiaduktu drogowego nad projektowaną łącznicą Jedlicze - Szebnie
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę za ponad 240 mln zł netto na budowę łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie. Inwestycja umożliwi szybszą podróż z Rzeszowa w stronę Krosna i Nowego Zagórza z pominięciem Jasła. Finansowanie zadania zaplanowano przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.

Łącznica zostanie wybudowany między liniami kolejowymi nr 106 Rzeszów - Jasło i nr 108 Stróże – Krościenko. Dzięki inwestycji wyeliminowana zostanie dotychczasowa konieczność postoju na stacji Jasło dla zmiany kierunku jazdy, co umożliwi bezpośrednie połączenia na odcinku Rzeszów – Krosno – Nowy Zagórz. Inwestycja jest częścią większego planu, a urząd marszałkowski Podkarpacia po raz pierwszy przyznał, że chce uruchomić w Bieszczady większą liczbę połączeń.

– Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie zapewni szybsze i łatwiejsze podróże do Krosna i dalej w Bieszczady. Szacuje się, że skróci się czas przejazdu między stolicą województwa podkarpackiego, a Krosnem o około 20 - 25 minut. Organizatorzy przewozów pasażerskich zyskają możliwości przygotowania lepszej oferty dla podróżnych. Efektem naszego przedsięwzięcia będą też dogodniejsze warunki dla przewozów towarowych, co przełoży się również na korzyści gospodarcze – czytamy w komunikacie PKP PLK.

Planowane tory łącznicy o długości blisko 3,4 km połączą linie kolejowe nr 106 i 108 między przystankami Szebnie i Wojaszówka. W ramach przedsięwzięcia powstanie także przystanek osobowy o roboczej nazwie Moderówka. Przewidziana jest również budowa dziewięciu obiektów inżynieryjnych, w tym tunelu o długości blisko 500 m, trzech wiaduktów drogowych i pięciu przepustów.

Prace w formule zaprojektuj i buduj zrealizuje konsorcjum firm w składzie: Track Tec Construction Wrocław (Lider) oraz INTOP Warszawa. Termin zakończenia prac przewidziany jest w połowie 2028 r.

Inwestycja została zaplanowana w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło - Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”. Finansowanie przewidziane jest przy wsparciu Funduszy Unijnych dla Polski Wschodniej. Częścią tego projektu jest również rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz. Obecnie dla tego zadania prowadzone jest postępowanie przetargowe.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5